De aanleg van de spoorlijn Groningen-Heerenveen gaat 123 miljoen euro meer kosten, dan er aan budget beschikbaar is. Dat blijkt uit onderzoek van een projectbureau. Het is daarmee onzeker of de lijn een haalbare kaart is voor het Noorden.
Het projectbureau becijfert de totale kosten van de aanleg op 700 miljoen euro, terwijl er op dit moment 577 miljoen euro in de pot zit. Het projectbureau heeft daarbij niet alleen gekeken naar de directe kosten van de aanleg, maar ook naar de exploitatie, het onderhoud en het beheer van de spoorlijn. Die laatste drie onderdelen moeten gefinancierd worden door de provincies Fryslân en Groningen.
Beide provincies laten nog uitzoeken wat de gevolgen van de aanleg van het spoor is voor de buslijnen. De resultanten van dat onderzoek zijn naar verwachting in het voorjaar bekend.
Dorpsvereniging Garnwerd is een petitie gestart nu afgelopen dagen duidelijk is geworden dat de Dorkwerderbrug…
Muziekliefhebbers kunnen op deze zaterdag zaterdag te kust en te keur in Martiniplaza. In het…
De lente is nog ver weg en een echte doorbraak van winterweer zit er voorlopig…
FC Groningen heeft voor het eerst sinds 25 oktober weer een wedstrijd gewonnen. Op bezoek…
De brandweer is vrijdagavond met meerdere eenheden uitgerukt naar de De Sitterstraat in Helpman om…
Het fietspad aan de westkant van de Petrus Campersingel is sinds afgelopen woensdag afgesloten. Dat…
Bekijk reacties
ja gek hé,
in de jaren 70 werd er al gesproken over de ZUIDERZEELIJN die van groningen via hoogkerk drachten heerenveen lelystad almere naar schiphol zou lopen,
het is nu 2011 en zijn we dus 40 jaar verder en dan vinden die hersenloze sukkels het ook nog gek dat het duurder is geworden,
onderzoeken en gratis (v)reten en zuipen is het enige waar ze wakker voor worden.