De treinen van vervoersbedrijf Arriva gaan energiezuiniger rijden. Hierdoor zal het dieselverbruik verminderd worden.
In de bestuurderscabine van de machinisten zijn apparaatjes geïnstalleerd waar de bestuurder af kan lezen hoeveel diesel hij verbuikt per gereden kilometer. Per vestiging hebben de machinisten een target gekregen. De gegevens die de apparaatjes verzamelen zullen gerapporteerd worden, en zullen uiteindelijk geanalyseerd worden.
Het duurzaam rijden heeft als gevolg dat de machinist een rustigere rijstijl heeft. Ook zal de trein bij stations, met behulp van het elektro dynamisch remmen, rustiger afremmen. Daarnaast zal één van de twee motoren van de trein op stations sneller uitgeschakeld worden, waardoor er minder lawaai en vervuiling optreedt. Wel zegt het bedrijf dat het energiezuinig rijden niet ten koste mag gaan van de punctualiteit. Dat betekent dat een machinist pas energiezuinig mag gaan rijden als aan voorwaarden veiligheid en punctualiteit is voldaan.
FC Groningen neemt het vrijdagavond op tegen SC Telstar. FC Groningen moet minimaal gelijkspelen om…
Als het aan de Nederlandse Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) ligt, draagt het bedrijf vooralsnog niet…
Persoonsbewijzen, speldjes of oude apparaten. Op vrijdag 3 mei konden Stadjers in gesprek met experts…
Afgevaardigden van de joodse gemeenschap in Groningen hielden vrijdagmiddag voor de 35e keer een herdenking…
Bij het 3 mei-monument in Appèlbergen zijn vrijdagmiddag de slachtoffers van de april-meistaking herdacht. (meer…)
Operatie Ring Zuid zit nog tot maandag in fase 3, maar toch verandert deze vrijdag…
Bekijk reacties
Maak er een wedstrijdje van en geef de best presterende machinist een pluim !