De lobby van de gemeente Hoogeveen om op het station in de Drentse plaats intercity’s te laten stoppen is slecht voor de reizigers van en naar Groningen. Dat zegt Hildebrand van Kuyeren van de website treinreiziger.nl
Behalve Hoogeveen vechten ook de lokale overheden in Meppel, Harderwijk, Woerden, Zoetermeer en Voorburg er voor om op hun stations intercity’s te laten stoppen. Volgens Van Kuyeren zijn deze overheden alleen maar bezig om voor zich zelf op te komen en kijken ze niet naar het algemeen belang van de reiziger. Want die zal door de extra stops alleen maar langer onderweg zijn.
Van Kuyeren vindt daarom dat de NS moet gaan besluiten over de dienstregeling omdat lokale overheden nu de toekomst in de weg staan. De NS wilde bijvoorbeeld eind 2009 meer intercity’s laten rijden tussen Groningen en Zwolle. Dit tot onvrede van Hoogeveen, omdat ze hiermee hun rechtstreekse verbinding met Schiphol kwijt zouden raken. Dankzij een succesvolle lobby, waar ook de Tweede Kamer zich mee bemoeide, kon de NS geen draagvlak vinden voor haar plan en kwamen er geen twee snelle treinen per uur naar Groningen.
De lente is nog ver weg en een echte doorbraak van winterweer zit er voorlopig…
FC Groningen heeft voor het eerst sinds 25 oktober weer een wedstrijd gewonnen. Op bezoek…
De brandweer is vrijdagavond met meerdere eenheden uitgerukt naar de De Sitterstraat in Helpman om…
Het fietspad aan de westkant van de Petrus Campersingel is sinds afgelopen woensdag afgesloten. Dat…
Alle huurders in het Groningse aardbevingsgebied die hun toegezegde vergoeding voor achterstallig onderhoud aan hun…
Tot en met 15 december kunnen inwoners van de gemeente Groningen weer vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties…
Bekijk reacties
Laat ze opsodemieteren. Het is al irritant genoeg dat er 's avonds alleen stoptreinen rijden, die in de kleine Drenthse plaatjes stoppen om er vervolgens 2 mensen uit te laten.
@ Aaron. Dan kan je Assen ook schrappen aangezien Assen maar 7000 inwoners meer heeft dan Hoogeveen (hoogeveen 55000 inwoners). Daarnaast vind ik het onzin om 2 treinen die alleen in Groningen en Assen stoppen te laten rijden, omdat de meeste mensen in Hoogeveen en Meppel in de trein stappen. Daarnaast Heeft Hoogeveen stadsrechten, maar het gaat voornamelijk voor de mensen de mensen uit de regio die juist naar Hoogeveen en Meppel komen omdat er een goede aansluiting is.