De ChristenUnie wil dat de gemeente onderzoekt of er elektrische taxi’s in Groningen kunnen komen. Sinds kort rijden er veertig elektrische auto’s in Utrecht als proef.
Volgens fractievoorzitter Inge Jongman van de ChristenUnie moet de gemeente met de taxibranche overleggen om een dergelijk project ook naar Groningen te halen. Dat zou ten goede komen aan de luchtkwaliteit en passen in het streven om Groningen de meest duurzame stad van Nederland te maken.
De proef met de elektrische taxi’s in Utrecht wordt ondersteund door onder meer TNO, TU Delft, ANWB en vijf autofabrikanten. Energieleverancier Essent bouwt de komende maanden twintig punten in Utrecht waar de accu’s opgeladen kunnen worden. Het GreenCab-project krijgt maximaal twee miljoen euro subsidie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. De proef loopt tot eind 2012.
FC Groningen heeft voor het eerst sinds 25 oktober weer een wedstrijd gewonnen. Op bezoek…
De brandweer is vrijdagavond met meerdere eenheden uitgerukt naar de De Sitterstraat in Helpman om…
Het fietspad aan de westkant van de Petrus Campersingel is sinds afgelopen woensdag afgesloten. Dat…
Alle huurders in het Groningse aardbevingsgebied die hun toegezegde vergoeding voor achterstallig onderhoud aan hun…
Tot en met 15 december kunnen inwoners van de gemeente Groningen weer vrijwilligers en vrijwilligersorganisaties…
Volgens het gemeentebestuur heeft de Dierenambulance Groningen voorlopig geen ontheffing apart nodig voor de zero-emissiezone…
Bekijk reacties
Wanneer worden de dames en heren politici eens wakker?
Zo lang we elektrische centrales laten werken op fosiele brandstoffen zijn elektrische auto's alles behalve groen.
Stop met het najagen van een hype.
Het rendement van een e-centrale is hoogstens 50%, transportverlies 10%, conversieverlies 50%, aandrijfverlies 15%. Per kWh nuttig in de auto moet er dus al gauw 2,5 kWh worden opgewekt x gemiddels 500 gram CO2. Zwarter kan bijna niet.